
صفحه فرود چیست؟ هر آنچه که باید در مورد لندینگ پیج بدانید
همه دوست دارند ترافیک ارگانیک به صورت هدفمند وارد سایتشان شود و نرخ تبدیل بالایی داشته باشد. این نیاز با استفاده از صفحات فرود به خوبی اتفاق می افتد چراکه اصلا صفحه فرود مخصوص همین کار ساخته شده است. صفحه فرود مختص جذب ترافیک هدفمند و تبدیل آن به مشتری است. در ادامه توضیحات مفصلی در مورد Landing page ارائه شده است.
در این راهنمای سئو، صفحه فرود به صورت کامل معرفی شده و نکات مهم و کاربردی در خصوص استفاده از Landing page و بهینه سازی آن در گوگل ارائه شده است.
صفحه فرود (Landing page) چیست؟
صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing page) صفحه وب است که برای تبدیل ترافیک به سرنخ طراحی شده اند. آنها می توانند در مورد ویژگی ها، محصولات، موارد استفاده، جذب کننده لید باشند.
این صفحه جایی است که بازدیدکننده پس از کلیک بر روی پیوندی در ایمیل یا تبلیغات کلیکی در گوگل، متا یا پلتفرمهای تبلیغاتی مشابه داخل آن فرود میآید.
برخلاف صفحات وب معمولی که معمولاً اهداف زیادی دارند و کاوش را تشویق میکنند، صفحات فرود با تمرکز واحدی طراحی میشوند که در دعوت به اقدام (CTA) منعکس میشود.
به صفحات فرود، صفحات انتخاب، صفحات فروش، صفحات ثبت نام و صفحات پاسخ مستقیم نیز گفته می شود.
این نام ها به هدف اصلی یک صفحه فرود اشاره می کنند. این می تواند اقدامی محرک باشد، مانند پر کردن فرم، ثبت نام، اشتراک، یا حتی خرید یک محصول یا خدمات.
اگرچه به طور کلی با تبلیغات پولی مرتبط است، سئوی صفحه فرود می تواند به رتبه بندی شما در موتورهای جستجو و جذب ترافیک ارگانیک کمک کند. صفحات فرود مناسب سئو شامل قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی هدف برای برقراری ارتباط با موتورهای جستجو هستند.
هر صفحه فرود فرصت جدیدی برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو و افزایش نرخ تبدیل است.
انواع صفحه فرود
صفحات فرود انواع مختلفی دارد که بسته به هدف طراحی می شوند. برخی از این صفحات در پایین معرفی شده اند:
- صفحه ثبت نام
- صفحه فروش
- صفحات تبلیغاتی
- صفحات شغلی
- صفحه درباره ما
- صفحه به زودی (Coming soon)
- صفحه ۴۰۴
مهم ترین ویژگی های لندینگ پیج
صفحات فرود عالی چهار ویژگی مشترک دارند:
- طراحی – هر طراحی صفحه فرود، کاربر را به سفری به سمت CTA مورد نظر (دعوت به اقدام یا کال تو اکشن) می برد.
- نسخه فروش - اگر به نظر شما خیلی ساده است، نیازی به تکنیک های بازاریابی پاسخ مستقیم نیست. با این حال، رونوشت در صفحه فرود، کاربر را در مورد مشکل، راه حل، و اینکه چرا کسب و کار شما به طور منحصر به فردی برای حل آن مجهز است، آموزش می دهد. در نهایت، رونوشت کاربر را به سمت CTA سوق می دهد.
- CTA – این اعلان به بازدیدکننده شما میگوید که با مشخص کردن مرحله بعدی واضح چه کاری انجام دهد.
- فرم - فرم فرصتی برای ثبت نام، دانلود، یا رزرو تماس است. پر کردن فرم یک بازدیدکننده را به سرنخ تبدیل می کند. موفقیت!
با در نظر گرفتن این موضوع، با نسخه های بسیاری از صفحات فرود مواجه خواهید شد.
چه چیزی یک صفحه فرود موثر را ایجاد می کند؟
چند مورد وجود دارد ک صفحه فرود را به صفحه ای برای افزایش فروش تبدیل می کند. در اینجا آن موارد معرفی شده است.
- تمرکز منفرد: ویژگی اصلی یک صفحه فرود، تمرکز آن بر یک هدف واحد است که با CTA همسو است. این می تواند هر چیزی باشد از جمله ثبت نام در خبرنامه، ثبت نام در یک وبینار، دانلود کاغذ سفید یا خرید.
- حداقل حواس پرتی: برای تمرکز بازدیدکنندگان بر روی CTA، صفحات فرود خوب اغلب گزینه های ناوبری را محدود می کنند. شما معمولاً منو یا مجموعه ای از پیوندها را که ممکن است در یک صفحه وب استاندارد مشاهده کنید، پیدا نمی کنید.
- محتوای متقاعد کننده: محتوای صفحه فرود باید جذاب و متقاعد کننده باشد. باید ارزش چیزی را که ارائه می شود برجسته کند و بازدیدکنندگان را تشویق کند تا CTA را تکمیل کنند.
- پیام رسانی هدفمند: از آنجایی که صفحات فرود اغلب به کمپین های خاصی مرتبط می شوند، پیام برای مخاطب یا هدف خاصی تنظیم می شود. این ویژگی، شانس همنشینی با بازدیدکنندگان و دستیابی به اقدام مورد نظر را افزایش می دهد.
چرا سئو برای صفحات فرود مهم است؟
سئوی صفحه فرود بسیار مهم است زیرا می تواند ترافیک ارگانیک و رتبه بندی موتورهای جستجو را افزایش دهد و منجر به فروش و تبدیل بیشتر شود.
سئو برای صفحات فرود شما بسیار مهم است زیرا این صفحات به رویکرد سئوی متفاوتی نسبت به یک وب سایت یا وبلاگ سنتی با صفحات زیاد نیاز دارند.
سئو می تواند به جذب بازدیدکنندگانی که فعالانه در جستجوی محصول یا خدمات شما هستند کمک کند. با قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط در صفحه فرود خود، اطمینان حاصل می کنید که صفحه شما به مخاطبان مناسب نشان داده می شود.
حتی اگر از صفحه فرود خود با استراتژی های تبلیغاتی پولی استفاده می کنید، انجام سئو اولیه برای صفحه انتخابی خود می تواند به شما در کاهش هزینه های مشتریان یا مشتریان کمک کند.
بر خلاف تبلیغات پولی، که در آن برای هر کلیک هزینه میکنید، ترافیک جستجوی ارگانیک رایگان است، بنابراین صفحه شما همچنان بدون هزینه اضافی بازدیدکنندگان را جذب میکند.
بهینه سازی موتورهای جستجو برای صفحات مستقل به ویژه برای فروشگاه های آنلاین مهم است و بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی سئو تجارت الکترونیک شما را تشکیل می دهد.
خریداران بالقوه اغلب صفحاتی را که در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند به عنوان معتبرتر و قابل اعتمادتر تصور می کنند که احتمال تبدیل را افزایش می دهد.
تفاوت سئو صفحه فرود با پست های وبلاگ
تفاوت سئو برای صفحات فرود نسبت به پست های وبلاگ در سطح وزنی است که موتورهای جستجو به فاکتورهای رتبه بندی اختصاص می دهند. موتورهای جستجو در هنگام رتبه بندی صفحات، فاکتورهای رتبه بندی مانند تخصص موضوعی در سطح سایت و ارتباط جایگاه را در نظر می گیرند. ما همچنین می دانیم که بهینه سازی کلمات کلیدی برای برقراری ارتباط با زمینه صفحه مهم است.
سئو برای صفحات فرود شامل بهینه سازی برای کلمات کلیدی با تبدیل بالا است که کاربرانی را هدف قرار می دهد که پایین تر از قیف فروش هستند و به تصمیم خرید نزدیک تر هستند. پرس و جوهای جستجو با چنین اصطلاحات خاصی به احتمال زیاد معاملاتی یا تجاری هستند. این همچنین در حجم جستجوی "کم" منعکس می شود زیرا افراد کمتری آماده خرید هستند.
سئوی صفحه فرود همچنین باید به زمان بارگذاری سریع، بهینه سازی موبایل و CTAهای واضح توجه بیشتری داشته باشد.
در مورد پستهای وبلاگ و وبسایتها، سئو شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در سراسر محتوا و پیوند داخلی به صفحات دیگر و در عین حال تشویق بک لینک است. از آنجایی که احتمالاً محتوای بیشتری در یک پست وبلاگ خواهید داشت، می توانید کلمات کلیدی را به صورت استراتژیک در هدرها و تگ های بدنه قرار دهید.
صفحات فرود SEO ترافیک را از طریق ابزارهای ارگانیک جذب می کنند در حالی که صفحات فرود PPC در کمپین های پولی استفاده می شوند. بنابراین، پیادهسازی سئو میتواند تا مدتها پس از توقف کمپینهای پولی خود، بازدیدکنندگان را جذب کند.
یک صفحه فرود PPC می تواند به سرعت ترافیک ایجاد کند، اما مزایای آن کوتاه مدت است و زمانی که پرداخت به پلتفرم های تبلیغاتی را متوقف کنید، تلاش شما متوقف می شود. برای سئو در صفحات فرود استثناهایی وجود دارد. پیشنهادات فصلی و کمپین های یکباره معمولاً نیازی به سئو ندارند، زیرا برای ماندن در اینجا نیستند.
جمع بندی
بهینه سازی صفحات فرود برای موتورهای جستجو می تواند به افزایش دسترسی شما و جذب کاربران جدید بدون سرمایه گذاری اضافی کمک کند. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردم، ایده خوبی است که برای صفحه فرود مقداری سئو انجام دهید، حتی اگر صفحه محصول یا فروش باشد که در درجه اول برای هدایت مشتریان از پلتفرم های تبلیغاتی پولی استفاده می شود. بسیاری از این تاکتیکها تنها چند دقیقه طول میکشد، اما حتی زمانی که اجرای کمپینهای پولی را متوقف کنید، میتوانند منجر به عملکرد ارگانیک پایدار شوند.