
محتوای باکیفیت: نحوه تولید محتوای مفید و باکیفیت
نوشتن محتوای با کیفیت باید یکی از جنبه های کلیدی هر استراتژی سئو باشد. اما چه زمانی محتوای شما با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود؟ و آیا کیفیت بالا برای کاربران شما برای گوگل هم همان معنا را دارد؟ در این مقاله، ما در مورد محتوای باکیفیت صحبت خواهیم کرد و اینکه چگونه می توانید مطمئن شوید که محتوای شما واقعا باکیفیت و مفید بوده و به نتیجه رسیده است.
در این مطلب می آموزید که محتوای باکیفیت در سئو از نظر گوگل چیست و چطور می توان برای سایت خود محتوای باکیفیت و مفید تولید کرد. تا آخرین خط از این مطلب با من همراه باشید.
محتوای با کیفیت چیست؟
پاسخ این سوال میلیاردها تومان ارزش دارد. دانستن اینکه چگونه محتوای خوب بنویسید به شما کمک میکند تا بازدیدکنندگان بیشتر، تبدیلهای بالاتر و نرخ پرش کمتری داشته باشید. اما چه کسی کیفیت محتوای شما را تعیین می کند؟ پاسخ آسان: کاربران شما.
با این حال، این نیز ایجاد محتوای مناسب را دشوارتر می کند. زیرا هر کاربر متفاوت است و هدف جستجوی متفاوتی دارد. اما آنها یک چیز مشترک دارند: هر کاربر می داند که چه می خواهد. در همین حال، شما هنوز در حال کشف این موضوع هستید که مخاطبان شما می خواهند در مورد چه چیزی بخوانند!
انتظار دارید مقاله ای در مورد نوشتن محتوای با کیفیت اینگونه شروع شود، اینطور نیست؟ نگران نباشید، ما به همان سمت پیش می رویم! اگرچه کاربران شما در نهایت کیفیت محتوای شما را تعیین میکنند، اما میتوانید چند قدم بردارید تا مطمئن شوید که محتوایی اندیشیده، خوانا و جذاب خواهید داشت.
به عبارت دیگر، محتوایی که واجد شرایط است که توسط کاربران و موتورهای جستجوگر شما با کیفیت بالا در نظر گرفته شود. بله، تولید چنین محتوایی زمان بر است اما این زمان جای خوبی صرف شده و هدر نمی رود.
اهمیت محتوای باکیفیت در سئو
اول از همه، شما باید محتوای خوبی برای کاربران خود ایجاد کنید. اگر وب سایت شما حاوی محتوای بد باشد، بعید است که مردم برای مدت طولانی در آنجا بمانند. علاوه بر این محتوای بی کیفیت مستقیما برای سئو مضر است.
گوگل همیشه هوشمندتر می شود. اخیراً، آنها گفتند که راهی برای تشخیص محتوای با کیفیت پایین پیدا کرده اند. با «بهروزرسانی محتوای مفید»، گوگل میخواهد صفحههای با کیفیت پایین سایت شما را اندازهگیری کند. اگر کیفیت کلی به اندازه کافی خوب نباشد، همه صفحات شما ممکن است رتبه پایین تری داشته باشند. بنابراین، اکنون بیش از هر زمان دیگری باید بر روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید.
فارغ از این موضوعات، شما برای کسب رتبه های برتر گوگل هم به محتوای باکیفیت نیاز دارید. نه با محتوای بد بلکه با محتوای معمولی و حتی محتوای یکتا و تولید شده هم نمی توانید در خیلی از کلیدواژه ها رتبه خوبی کسب کنید. چراکه رقابت در آن عبارات زیاد است و کسب رتبه نیاز به تولید محتوا غنی و بسیار باکیفیت دارد.
چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟
برای تولید محتوای باکیفیت، غنی و مفید برای سئو سایت که منجر به کسب رتبه های برتر گوگل شود می توانید استراتژی زیر را مرحله به مرحله اجرا کنید.
۱. برای مخاطب بنویسید نه خودتان
اگر یک سایت فروش مجازی دارید، میخواهید خوانندگان درباره محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید بدانند. اگر یک وبلاگ نویس هستید، می خواهید خوانندگان شما و موضوعات مورد علاقه شما را بشناسند. با این حال، در نظر گرفتن آنچه کاربران شما می خواهند در مورد آن بخوانند نیز مهم است. آنها چه منافعی دارند؟ چه رویدادها یا اخباری را دنبال می کنند که بتوانید به کسب و کار خود ربط دهید؟ و چه «مشکلاتی» را - که آنها را به سایت شما هدایت کرده است - برطرف می کنند؟
اولین گام در ایجاد محتوای با کیفیت بالا این است که اطمینان حاصل کنید که حاوی اطلاعاتی است که مخاطبان شما به دنبال آن هستند. برای اینکه بفهمید کاربران شما به دنبال چه اطلاعاتی هستند، باید تحقیق مناسبی برای کلمات کلیدی انجام دهید.
این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که در مورد چه موضوعاتی بنویسید و مخاطبان شما از چه کلماتی استفاده می کنند. تحقیقات کلمات کلیدی همچنین به رتبه بندی شما کمک می کند، زیرا بازدیدکنندگان بیشتر و نرخ پرش کمتر به گوگل می گویند که صفحه شما نتیجه خوبی برای نمایش در نتایج جستجوی آنهاست.
۲. محتوای خود را خوانا و درگیرکننده کنید
آیا می خواهید پیام خود را منتقل کنید؟ آیا می خواهید مردم کل پست یا صفحه وبلاگ شما را بخوانند؟ پس خوانایی مطالب خود را آسان کنید.
این بدان معنی است که شما باید:
- به ساختار متن و کلماتی که استفاده می کنید فکر کنید. متن بیش از حد و بدون هیچ عنوان یا پاراگراف باعث ترس مردم می شود، لازم است از این عناصر هم استفاده کنید. اینها حین خواندن به خوانندگان فرصت نفس کشیدن می دهد.
- سعی کنید استفاده از کلمات دشوار را محدود کنید و مراقب طولانی بودن جملات خود باشید. هر دو می توانند درک مطالب شما را سخت تر کنند، که به نوبه خود باعث کندی خواننده شما می شود.
- تنوع در متن شما آن را جذاب می کند. از مترادف ها استفاده کنید و جملات طولانی تر را با جملات کوتاه تر جایگزین کنید.
نکته مهم دیگری که باید روی آن تمرکز کنید این است که: شوخ طبع باشید! و در نوشتن خود از سبک شخصی استفاده کنید. این به شما کمک می کند محتوای با کیفیتی بنویسید که با رقبای شما متفاوت است و به کاربران کمک می کند شما و برند شما را بشناسند. می خواهید بیشتر بدانید؟ در مطلب «ترفندهای نوشتن محتوای جذاب» همه چیز ذکر شده است.
۳. محتوا را با هدف جستجو تطابق دهید
بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. هدف جستجو به چه معناست؟ هدف جستجو دلیلی است که کسی جستجوی خاصی را انجام می دهد. این اصطلاحی است که برای توصیف هدف آنها استفاده می شود. به عنوان مثال، آیا آنها سؤالی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود؟ یا می خواهند چیزی را آنلاین بخرند؟
هدف جستجوی افراد در تعیین کیفیت محتوای شما تفاوت ایجاد می کند. اگر در آن لحظه با نیاز آنها مطابقت داشته باشد، آنها مدت بیشتری در صفحه شما خواهند ماند. اما اگر به دنبال پاسخ یک سوال باشند و صفحه شما تلاش می کند محصولات را به آنها بفروشید، سریعا صفحه را ترک می کنند.
مهم است که هنگام ایجاد محتوا برای یک صفحه خاص، هدف جستجو را در نظر بگیرید. به همین دلیل است که به شما توصیه می کنیم اهداف خود را با اهداف جستجوی مختلف کاربران مطابقت دهید. آیا یکی از اهداف شما افزایش اشتراک خبرنامه است؟ سپس، باید آن دکمه اشتراک را به صفحاتی اضافه کنید که کاربران دارای هدف اطلاعاتی در آن فرود میآیند.
آیا بازدیدکننده قصد معامله ای دارد (یعنی: می خواهد چیزی بخرد)؟ مطمئن شوید که آنها در صفحه درست قرار می گیرند. اگر کسی عبارت «محصول x» را جستجو کرد، نمیخواهد در یک پست وبلاگ در مورد موضوعی مرتبط با آن محصول بحث کند. در حالت ایدهآل، شما میخواهید آنها در صفحهای که به «محصول x» اختصاص داده شده است، بیایند. با این حال، صفحه دستهبندی با تنوعهای متعدد «محصول x» نیز موثر است.
البته، تجربه به ما می گوید که همیشه سیاه و سفید نیست. با این حال، خوب است که قصد جستجوی کاربران خود را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تمرکز محتوای خود را تعیین کنید و چه فراخوانی را می خواهید به یک صفحه یا پست خاص اضافه کنید.
یک راه عالی برای شروع، اتخاذ یک ذهنیت طراحی محتوا است. این طرز فکر به شما کمک می کند محتوای کاربر محور بر اساس نیازهای واقعی تولید کنید. همچنین، توصیه می کنیم برای ایجاد محتوای عالی به نتایج جستجو نگاه کنید.
۴. قابل اعتماد باشید
وقتی افراد وارد صفحه شما می شوند، ایجاد اعتماد مهم است. به خصوص زمانی که آنها هنوز با سایت شما آشنا نیستند. شما باید به مخاطبان خود نشان دهید که قابل اعتماد هستید. چگونه؟ با انجام سه کار زیر:
- به روشی واضح و کاربر محور بنویسید.
- از عکس های تکراری موجود در اینترنت دوری کنید. عکس های واقعی اعتماد بیشتری ایجاد می کنند و به سایت شما احساس شخصی می دهند. همین امر در مورد صفحه «درباره ما» شما نیز صادق است. سعی کنید از عکس های واقعی تیم خود استفاده کنید.
- ستاره های رتبهبندی گوگل را اضافه کنید، گواهینامههای خود را به صفحات مناسب اضافه کنید و HTTPS را راهاندازی کنید. این به کاربران و گوگل کمک می کند تا بفهمند سایت شما به یک کسب و کار یا شخص واقعی تعلق دارد و به آنها اجازه می دهد تا با خوشحالی و امنیت سایت شما را مرور کنند.
۵. محتوای خود را به روز نگه دارید
یکی دیگر از عناصر کلیدی نوشتن محتوای با کیفیت بالا، اطمینان از به روز بودن و مرتبط بودن آن است. این بدان معنی است که شما باید هر از گاهی محتوای خود را به روز کنید تا مطمئن شوید که مردم می توانند اطلاعات مناسب را پیدا کنند.
اما چرا این مهم است؟ به کاربران شما نشان می دهد که از پیشرفت های اخیر مطلع هستید و همیشه می توانید اطلاعات دقیقی را در اختیار آنها قرار دهید. به عبارت دیگر، اعتماد ایجاد می کند و باعث می شود مخاطبان شما به سایت شما بازگردند.
به روز نگه داشتن وب سایت و پست های وبلاگ شما نیز برای سئو مهم است، زیرا این امر به گوگل نشان می دهد که سایت شما "زنده" و مرتبط است. بنابراین برای به روز رسانی منظم محتوای خود برنامه ریزی کنید.
بهبود ساختار سایت: گام اساسی برای افزایش کیفیت محتوا
پنج مرحله ای که تاکنون در مورد آن صحبت کردیم به شما کمک می کند محتوایی بنویسید که خواندن آن آسان و کاربر محور باشد. در اینجا ما می خواهیم یک مرحله اضافی را که به همان اندازه مهم است برجسته کنیم: کار بر روی ساختار سایت شما. این مهم است، زیرا به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند محتوای با کیفیت شما را پیدا کنند.
ساختار سایت به نحوه سازماندهی محتوای سایت اشاره دارد. این بخش مهمی از هر استراتژی سئو قوی است. وقتی سایت خود را به خوبی ساختار می دهید، موتورهای جستجو می توانند URL های شما را بهتر ایندکس کنند. این به گوگل کمک می کند تا اهمیت صفحات فردی شما و اینکه کدام صفحات به یکدیگر مرتبط هستند را تعیین کند.
یک ساختار سایت خوب به کاربران این امکان را می دهد که راه خود را در سایت شما راحت تر پیدا کنند. این به آنها کمک می کند محتوای با کیفیت را در نتایج جستجو و وب سایت شما پیدا کنند. به همین دلیل است که از کامل کردن ساختار سایت خود سود زیادی خواهید داشت.
جمع بندی
اگرچه محتوای خوب ساختار یافته و خوانا ممکن است فوراً شما را به جایگاه برتر گوگل نرساند، اما در دراز مدت بر سئوی شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت. بنابراین، قبل از انتشار پشت سر هم پست ها، ارزش آن را دارد که چند مرحله را در نظر بگیرید.
مطمئن شوید که برای خوانندگان خود بنویسید، محتوای خود را خوانا کنید، هدف جستجو را با اهداف خود مطابقت دهید، قابل اعتماد باشید، محتوای خود را به روز نگه دارید و روی ساختار سایت خود کار کنید. نتیجه؟ محتوای جذابی که خوانندگان شما از آن استقبال خواهند کرد. این به طور مثبت بر تعداد بازدیدکنندگان، نرخ پرش و تبدیل شما تأثیر می گذارد.
منبع: yoast