پست مهمان؛ وقتی سایت های دیگر برای شما اعتبار جمع می کنند

نویسنده: تحریریه آرسافت

پست مهمان یا وبلاگ نویسی مهمان همچنان یک استراتژی قدرتمند برای سئو است و سئوکاران زیادی از آن استفاده می کنند. همه چیز در روش پست مهمان به نحوه درست انجام آن بستگی دارد. حتما سوالات زیادی در مورد این موضوع دارید و احتمالا به خیلی از آنها در این مطلب پاسخ داده شده است. 

در این مطلب به خوبی می آموزید که پست مهمان چیست، چه کاربردی در سئو دارد و چطور می توان با آن سایت را سئو کرد و اعتبار سایت را افزایش داد.  

پست مهمان (Guest Posting) چیست؟

پست مهمان انتشار مقاله در وب سایت شخص یا شرکت دیگری است. به همین سادگی است.

در اکثر پست های مهمان نویسنده لینکی در داخل متن قرار می دهد که به سایت خود ارجاع داده می شود و باعث افزایش اعتبار سایت خود می شود. 

هدف سئوکارها از ارسال پست مهمان یا وبلاگ نویسی مهمان افزایش اعتبار برند، معرفی آن به دیگران و کسب ترافیک بیشتر برای سایت خود است.

پست مهمان

سایت های زیادی در اینترنت وجود دارد که به شما اجازه می دهد در آن پست مهمان منتشر کنید. از سایت های پرسش و پاسخ گرفته تا انجمن های تخصصی. 

هدف وبلاگ نویسی مهمان

اگر قصد انتشار پست مهمان را دارید باید قبل از شروع، هدف خود را از آن مشخص کنید. به طور معمول سه هدف اصلی برای وبلاگ نویسی مهمان وجود دارد.

  • خود را به عنوان یک مرجع و نام شناخته شده در صنعت قرار دهید.
  • ایجاد ترافیک برای وب سایت خود.
  • ایجاد بک لینک برای وب سایت خود (اگرچه این هرگز نباید تمرکز اصلی باشد، زیرا گوگل در این مورد ناراحت می شود!).

با محتوای مناسب در وبلاگ های برتر، می توانید هر سه این کارها را انجام دهید. تنها باید دقت کنید که محتوای شما قوی و مرتبط باشد و سایت میزبان نیز مرتبط و با اعتبار بالا باشد.

دانستن اهداف خود از قبل به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام وبلاگ ها برای ارسال پست های مهمان بهترین هستند.

چرا وبلاگ نویسی مهمان در سئو مهم است؟

وبلاگ نویسی مهمان (Guest Blogging) مهم است زیرا به شما کمک می کند تا با دیگران در صنعت خود ارتباط برقرار کنید، نام تجاری خود را در معرض مخاطبان جدید قرار دهید، ترافیک ارجاع به وب سایت خود را هدایت کنید، خود را به عنوان یک رهبر فکری معرفی کنید و بک لینک های بالقوه تقویت کننده سئو را برای وب سایت خود ایجاد کنید.

تمام این موارد جزء اهداف سئو است که با انتشار پست مهمان آنها را کسب خواهید کرد. البته این به کیفیت سایت، ارتباط موضوعی و کیفیت محتوا بستگی دارد. اگر سایت هدف اعتبار بالایی داشته باشد و افراد زیادی پست شما را مشاهده کنند این باعث جذب ترافیک ارجاعی خوبی برای سایت شما می شود. 

وبلاگ نویسی مهمان در سئو

اما محتوای بی کیفیت و سایت میزبان ضعیف هیچ نتیجه مثبتی برای سایت شما ندارد جز این که وقت خود را صرف انتشار مطلب در آن سایت کرده اید. 

بهترین روش ها برای انتشار پست مهمان

برای بهره بردن از تمام فواید ذکر شده برای پست مهمان باید تعدادی از آن را برای خود ایجاد کنید. در اینجا چند روش مناسب برای این کار آمده است. بیایید نگاهی به آنها بیاندازیم. 

مرحله ۱: وبلاگ های با کیفیت بالا را پیدا کنید

اولین قدم شما یافتن سایتی برای پست مهمان در آن است. در اینجا چند ترفند برای یافتن سایت هایی که پست مهمان را می پذیرند آورده شده است:

۱. از اپراتورهای جستجوی گوگل استفاده کنید

اپراتورهای جستجوی گوگل کاراکترها و دستورات خاصی هستند که به اصلاح و محدود کردن نتایج جستجو کمک می کنند. به زبان ساده آنها می توانند به شما کمک کنند فرصت های پست مهمان را در Google به راحتی پیدا کنید.

در اینجا لیستی از رشته های جستجو وجود دارد که می توانید از آنها برای یافتن فرصت های پست مهمان استفاده کنید:

  • کلمه کلیدی شما "ارسال پست وبلاگ"
  • کلمه کلیدی شما "ارسال محتوا"
  • کلمه کلیدی شما "ارسال پست"
  • کلمه کلیدی شما "این پست توسط" نوشته شده است
  • کلمه کلیدی شما «محتوای خود را ارسال کنید»
  • کلمه کلیدی شما "نویسنده شوید"

باید عباراتی این چنینی را در گوگل جستجو کنید تا سایت هایی که امکان ارسال پست به عموم افراد را می دهند را بیابید.

۲. بک لینک های رقیب خود را مهندسی معکوس کنید

اینجا جایی است که شما بک لینک های یک سایت را در جایگاه خود مهندسی معکوس می کنید. وقتی این کار را انجام دادید، می توانید معدن طلایی از فرصت های پست مهمان را کشف کنید.

این کار را به کمک ابزارهای آنالیز بک لینک انجام دهید. یکی از آنها را پیدا کنید و به وسیله آن بک لینک های یکی از رقبای خود را آنالیز کنید. ابزار فهرست تعدادی از بک لینک ها را به شما خواهد دارد. سپس باید بک لینک ها را بررسی کنید تا در میان آنها سایت های دارای قابلیت پست مهمان را بیابید.

۳. لیست سایت هایی که پست مهمان را می پذیرند

چرا ساعت ها به جستجوی فرصت های پست مهمان بپردازید در حالی که افراد دیگر قبلاً کار سختی را برای شما انجام داده اند؟ اگر در اینترنت جستجو کنید حتما سایت های زیادی را پیدا خواهید کرد که فهرستی از سایت های پست مهمان را منتشر کرده اند.

استفاده از لینک های رقیب

البته گاهی این فهرست ها قدیمی یا بی کیفیت هستند اما بررسی آنها خالی از لطف نیست. ممکن است در میان آنها سایت های خوبی هم پیدا کنید. 

پس از این که سایتی را برای درج پست مهمان پیدا کرده اید، نوبت به مرحله بعد می رسد. 

مرحله ۲: وب سایت های قوی و مرتبط را انتخاب کنید

در این مرحله، شما لیستی از سایت هایی دارید که پست مهمان را می پذیرند. اما احتمالا همه آنها مناسب نیستند. به دنبال سایت هایی باشید که ارزش نوشتن پست مهمان را دارند.تنها سایت هایی را انتخاب کنید که به اندازه کافی قوی و معتبر باشند و با سایت شما ارتباط موضوعی داشته باشند.

این معیارها بسیار مهم است چراکه مرتبط نبودن سایت یا ضعیف بودن آنها باعث می شود نتیجه مناسبی از انتشار پست دریافت نکنید و در نتیجه تلاش های شما برای این کار ضایع می شود.

برای بررسی اعتبار سایت از مولفه دامین آتوریتی و پیج آتوریتی استفاده کنید. البته مولفه دامین رنکینگ هم می تواند به شما کمک کند. این مولفه ها را به کمک ابزارهای رایگان موجود در اینترنت بررسی کنید. حداقل ترین مقدار برای آنها مقداری برابر با سایت شماست. 

مرحله ۳: موضوع عالی برای پست مهمان پیدا کنید

تا اینجای کار اگر تمام مراحل را به خوبی انجام داده باشید و حتی بهترین و قوی ترین سایت های مرتبط با خود را هم انتخاب کرده باشید اگر مطلب نامناسب در آنها پست کنید باز هم نتیجه خوبی کسب نمی کنند. کیفیت و موضوع محتوا هم به اندازه اعتبار سایت مهم است.

باید موضوعی جذاب و ترجیحا پرترافیک در گوگل را برای تولید محتوا انتخاب کنید. بگردید و چنین موضوعی که در حوزه کاری سایت شما باشد را پیدا کنید. با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می توانید این کار را انجام دهید.

اگر هم به آنها دسترسی ندارید از کنسول جستجوی گوگل کمک بگیرید. در سرچ کنسول گوگل کلمات کلیدی که ترافیک خوبی به سایت شما می دهند را انتخاب کنید.

تولید محتوای قوی و جذاب

مرحله ۴: تولید محتوای مفید و باکیفیت

آخرین مرحله مهم از انتشار پست مهمان تولید مطلب است. مطلب تولیدی باید باکیفیت و مفید باشد. تصور کنید می خواهید برای سایت خود مطلب بنویسید. چقدر برای آن وسواس به خرج می دهید؟ در اینجا هم باید همان اندازه دقیق باشید و محتوای خوب تولید کنید.

محتوای ضعیف ترافیکی برای شما جذب نمی کند. ضمنا علاوه بر محتوای باکیفیت باید از تصاویر و عنوان جذاب هم استفاده کنید تا کاربران رغبت بیشتری برای مطالعه پست شما داشته باشند.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد محتوای مفید و باکیفیت هستید مطلب «محتوای باکیفیت چیست و چطور باید آن را تولید کنیم» را مطالعه کنید.

مرحله ۵: تبلیغ پست مهمان

برای افزایش کارکرد پست مهمان خوب است آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار باعث می شود هم پست شما بک لینک دریافت کند - که باعث افزایش اعتبار آن می شود - و هم احتمالا مقداری ترافیک ارگانیک کسب می کند.

این دو به افزایش کارکرد پست مهمان شما کمک می کند. 

جمع بندی

وبلاگ نویسی مهمان در سایت های معتبر یک راه عالی برای افزایش موفقیت وبلاگ هایی است که از قبل در صنعت شما محبوب هستند. برای به دست آوردن جایگاه برای یک وبلاگ مهمان، باید مطالب جذابی را ارسال کنید که ارزش شما را نشان دهد. وبلاگ نویسی مهمان تنها یکی از بسیاری از استراتژی هایی است که می توانید با استفاده صحیح از آن به سئو سایت خود کمک کنید.

منبع: backlinko و neilpatel