
بهینه سازی آدرس: آموزش نحوه نوشتن URL سئو شده در ۶ مرحله
گوگل در مورد اهمیت استفاده از URL های ساده و مناسب سئو در راهنمای شروع SEO خود صحبت می کند، اما شما چطور این کار را انجام می دهید؟
بگذارید خیالتان را راحت کنیم. نوشتن URL مناسب برای SEO آپولو هوا کردن نیست. اگر صفحه خود را در چند کلمه توصیف کنید و فاصله ها را با خط تیره جایگزین کنید، بخش عمده کار را انجام داده اید.
اما احتمالاً ترجیح می دهید بی گدار به آب نزنید. بنابراین بهتر است بیایید تا فرآیند ساده ایجاد URL بهینه شده برای سئو را با هم بررسی کنیم.
نحوه ایجاد اسلاگ URL مناسب سئو (بهینه سازی آدرس)
به ندرت نیاز به تغییر اسلاگ های URL موجود وجود دارد زیرا زمان زیادی می برد. همچنین به احتمال زیاد ضرر بیشتری نسبت به فایده دارید. پس بیایید روی پست ها و صفحات جدید تمرکز کنیم.
اگر کلمات کلیدی هدف را شناسایی کرده اید و اکنون محتوای شما در آستانه انتشار است مراحل زیر را دنبال کنید.
۱. کاراکترهای خاص را حذف کنید
آیا تا به حال URL حاوی اسلش، پرانتز () یا براکت [] دیده اید؟ احتمالاً نه، زیرا اینها کاراکترهای ناامنی هستند که برای URL ها مناسب نیستند. شما باید به دلایل واضح این موارد را حذف کنید. اما بهترین کار این است که سایر کاراکترهای خاص مانند کاما، دو نقطه، نقطه ویرگول و غیره را نیز حذف کنید.
در اینجا آنچه جان مولر از گوگل در مورد این موارد می گوید:
من به طور کلی توصیه می کنم از کاراکترهای خاص مانند کاما، نقطه ویرگول، دو نقطه، فاصله، نقل قول و غیره در URL ها اجتناب کنید تا به ساده نگه داشتن کار کمک کنید. URL هایی مانند آن اغلب به طور خودکار پیوند داده می شوند (زمانی که شخصی در یک انجمن یا جای دیگر پست می گذارد)، و برای ما سخت است که آن را به درستی از داخل متن ها شناسایی کنیم.
بنابراین بیایید همه نویسههایی را که در الفبا نیستند حذف کنیم - اگرچه فعلاً فاصلهها را حفظ میکنیم.
۲. اعداد را حذف کنید
متوجه خواهید شد که پست ما یک فرآیند چهار مرحلهای است و این عدد در عنوان است.
فرض کنید مطلب شما آموزشی در چهار مرحله است. حالا اگر یک روز پست را به روز کنید و مرحله پنجم را اضافه کنید ناچار باید عدد داخل آدرس URL را هم بروز کنید.
هر زمان که تعداد موارد موجود در صفحه یا پست را تغییر دادید، باید به یک URL جدید هدایت شوید تا آن را به روز نگه دارید.
تغییر مسیر یک صفحه یا پست معمولاً کار بزرگی نیست. وردپرس این کار را به طور خودکار زمانی که شما Slug را تغییر می دهید انجام می دهد. با این حال، هنگام بهروزرسانی موارد، فراموش کردن بهروزرسانی شماره URL بسیار محتمل است.
اما مهم تر از آن این است که تغییر آدرس ها در سئو چالش برانگیز است و می تواند اعتبار صفحات را تحت تاثیر قرار دهد.
بنابراین راه حل بهتر این است که اعداد موجود در URL را به طور کلی نفی کنید. به این ترتیب، وقتی تغییرات جزئی در صفحه ایجاد می کنید، مجبور نخواهید بود URL را به روز کنید.
۳. اطلاعات اضافی را حذف کنید
گوگل می گوید که ساده کردن URL ها تا حد امکان کار خوبی است و احتمالاً چند دلیل برای آن وجود دارد.
- اول، بازدیدکنندگان ممکن است با URL های بسیار طولانی بترسند.
- دوم، URL های طولانی اغلب در نتایج جستجو کوتاه می شوند.
بنابراین بیایید هر چیزی را که به آن نیاز نداریم از URL خود حذف کنیم. توجه داشته باشید که برای این قسمت باید از عقل سلیم استفاده کنید. هدف این نیست که URL خود را آنقدر کوتاه کنید که دیگر به طور دقیق محتوای آن را توصیف نکند. این برای حذف کلمات و عبارات غیر ضروری است.
۴. آن را به یک کلمه کلیدی خلاصه کنید
اکثر عناوین به طور طبیعی حاوی کلمات کلیدی هستند، بنابراین آنچه احتمالاً در این مرحله برای شما باقی میماند یک نسخه ساده شده و غنی از کلمات کلیدی عنوان شما است.
در حالی که استفاده از این ممکن است کاملاً منطقی باشد، اما ممکن است مختصر باقی نماند. همانطور که قبلاً ذکر شد، این می تواند به URL های طولانی منجر شود که در نتایج جستجو کوتاه می شوند.
به هر صورت باید ترکیبی از کلمه کلیدی را در اسلاگ بگنجانید تا هم کلمه کلیدی در آن وجود داشته باشد و هم طول URL طولانی نشود. .
۵. از حروف کوچک انگلیسی استفاده کنید
از نظر فنی، همه چیز بعد از دامنه در URL به حروف بزرگ و کوچک حساس است و برخی از سرورها با آنها رفتار متفاوتی دارند. اگر از اسلاگ خود را به انگلیسی می نویسید برای حفظ امنیت و جلوگیری از مشکلات احتمالی محتوای تکراری، همیشه از حروف کوچک در URL استفاده کنید.
اگر از وردپرس استفاده میکنید، میتوانید این بخش را نادیده بگیرید زیرا به صورت خودکار اتفاق میافتد.
۶. فاصله ها را با خط تیره جایگزین کنید
URL ها نمی توانند شامل فاصله باشند. مرورگرها آنها را به «%20» تغییر می دهند. بنابراین، مرحله نهایی این است که تمام فاصله ها را با خط تیره (-) جایگزین کنید.
آیا می توانید به جای آن از خط زیرین (_) استفاده کنید؟ گوگل در سال 2016 اعلام کرد که برای آنها اهمیتی ندارد که URL های شما دارای خط تیره یا خط زیرین هستند. این از منظر رتبه بندی درست است، اما از آنجایی که مردم به طور کلی با خط فاصله بیشتر آشنا هستند، استفاده از آنها در صورت امکان منطقی است.
این همچنین توصیه رسمی گوگل است:
توصیه می کنیم به جای خط زیرین (_) در URL های خود از خط فاصله (-) استفاده کنید.
جمع بندی
در حالی که صرف زمان زیادی برای ایجاد URL های مناسب سئو به صرفه نیست، اما لازم است که نگاهی منطقی به آنها داشته باشید و بهترین شیوه ها را دنبال کنید. ضمن این که اگر چند بار فرآیند بالا را انجام دهید دیگر به آن عادت می کنید و در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه آن را به راحتی انجام خواهید داد.