
سئو کلاه خاکستری: ترفندهایی برای میانه روی در SEO
خیلی ها تصور می کنند رویکردهای سئو تنها دو نوع کلاه سفید و کلاه سیاه را دارد اما اینطور نیست. روش و رویکرد دیگری میان این دو روش وجود دارد که به آن سئو کلاه خاکستری گفته می شود. سئو کلاه خاکستری روشی است میانه رو که از برخی ترفندهای هر دو روش استفاده می کند.
در این مطلب سئو کلاه خاکستری به خوبی معرفی شده، تفاوت آن با سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بررسی شده و نهایتا به تکنیک های سئو کلاه خاکستری نیم نگاهی شده است.
بیایید با هم از کار کلاه خاکستری ها سر در بیاوریم.
سئو کلاه خاکستری چیست؟
سئو کلاه خاکستری (Grey Hat SEO) ترکیبی از روش های سئو است که با دستورالعمل های گوگل وبمستر (سئو کلاه سفید) و مواردی که آنها را نقض می کنند (روش های کلاه سیاه) همراه است.
در واقع کلاه خاکستری ها رویکری میانه رو دارند به طوری که نه همانند کلاه سفید ها کاملا قوانین را رعایت می کنند و نه مثل کلاه سیاه ها کلا آنها را نادیده می گیرند.
برای مثال در سئوی کلاه سفید هم محتوای با کیفیت ایجاد می شود که روش کلاه سفید است و هم برای بهبود رتبه سایت بک لینک خریده می شود که روشی کلاه سیاه است.
در روش کلاه خاکستری تلاش می شود از فواید هر دو روش کلاه سفید و کلاه خاکستری استفاده شود و از معایب آنها دوری شود.
آیا سئو کلاه خاکستری مهم است؟
سئوی کلاه خاکستری این روزها در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، باید توجه داشته باشید که این کار خطرناک است و گوگل ممکن است سایت شما را به دلیل استفاده از چنین تاکتیک هایی جریمه کند.
اگرچه تکنیکهای کلاه خاکستری ممکن است در کوتاهمدت موفقیتهای سریعی را برای شما به ارمغان بیاورند، اما اگر یک وبسایت تجاری با چشمانداز بلندمدت ایجاد میکنید، باید از آنها اجتناب کنید.
در عین حال، درک نحوه عملکرد سئو کلاه خاکستری بسیار مهم است تا بتوانید:
- از این اعمال خودداری کنید
- مطمئن شوید که پیمانکاران سئو شما از این تاکتیک ها در سایت شما استفاده نمی کنند
- تکنیک های سئو کلاه خاکستری مورد استفاده توسط رقبا را شناسایی کنید
تکنیک های سئو کلاه خاکستری که باید از آنها اجتناب کنید
حتی اگر تاکتیک های سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری هنوز به طور گسترده استفاده می شود، توصیه می کنیم از آنها اجتناب کنید.
در اینجا چند فعالیت وجود دارد که باید از آنها دوری کنید:
۱. خرید بک لینک
ساختن یک پروفایل بک لینک قوی زمان و تلاش می خواهد. بنابراین وسوسه شدن برای استفاده از میانبرهایی مانند خرید لینک آسان است. با این حال، ما خرید بک لینک را توصیه نمی کنیم زیرا:
- این دستورالعملهای وبمستر گوگل را نقض میکند.
- باعث جریمه گوگل می شود.
- لینک های پولی گران هستند.
در عوض این کار را انجام دهید:
- وبلاگ نویسی مهمان را شروع کنید. با وبلاگ نویسی مهمان می توانید بک لینک های با کیفیت بالا و مرتبط را در مقیاس بزرگ دریافت کنید. برای شروع راهنماهای وبلاگ نویسی مهمان را بخوانید تا فرآیند را به طور کامل یاد بگیرید.
۲. پر کردن کلمات کلیدی
در سال های اولیه گوگل، رتبه بندی صفحات وب با پر کردن صفحات با کلمات کلیدی مشابه و عبارات مشابه آسان بود. اما الگوریتم های گوگل بسیار هوشمندتر شده اند و پر کردن کلمات کلیدی دیگر کار نمی کند.
علاوه بر این، پر کردن کلمات کلیدی باعث میشود که محتوای شما روباتیک به نظر برسد و خوانندگان شما را ناامید کند. این یک تجربه کاربری منفی است و ممکن است به رتبه سایت شما آسیب برساند.
در عوض این کار را انجام دهید:
- محتوای جامع و عمیق بنویسید: این به شما کمک می کند موضوع را به طور کامل پوشش دهید و به طور ارگانیک کلمات کلیدی دم بلند یا عبارات جستجویی را که ممکن است مخاطب شما جستجو کند پوشش دهد.
- موضوعات فرعی را پوشش دهید: عنوان های فرعی رایج را برای محتوای با رتبه برتر در موضوعات مشابه و کادر "مردم نیز می پرسند" در SERP ها را بررسی کنید. سپس این موضوعات فرعی را در محتوای خود پوشش دهید.
۳. سئو منفی
سئو منفی زمانی است که سعی می کنید وب سایت های رقیب را خراب کنید، عمدتاً با ایجاد تعداد زیادی لینک نامربوط و اسپم به آنها.
این روزها گوگل به اندازه کافی باهوش است که پیوندهای "منفی" را شناسایی کرده و آنها را نادیده می گیرد. بسیاری از متخصصان سئو حتی از رد کردن لینک ها در کنسول جستجوی گوگل دست می کشند.
در عوض این کار را انجام دهید:
- با محتوای عالی از رقبای خود پیشی بگیرید.
- هدف جستجو را مطابقت دهید: صفحات با رتبه برتر را برای سه C هدف جستجو - نوع محتوا، قالب محتوا و زاویه محتوا، تجزیه و تحلیل کنید. سپس، هدف جستجو را مطابقت دهید و محتوای بهتری نسبت به آنچه قبلاً رتبه بندی شده است ایجاد کنید.
- دریافت بک لینک: بک لینک ها یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل هستند. بنابراین اگر می خواهید صفحات شما در SERP رتبه بندی شوند، باید بک لینک بسازید.
۴. محتوای چرخیده یا تولید خودکار شده
چرخندههای مقاله با کمک نرمافزار، محتوای مختلف متعددی را از یک مقاله اصلی ایجاد میکنند. اگرچه محتوای تولید شده و چرخانده شده توسط رایانه با توسعه هوش مصنوعی بهتر می شود، هنوز نمی تواند با نوشته های انسان مطابقت داشته باشد و گوگل می تواند آن را تشخیص دهد.
در عوض این کار را انجام دهید:
محتوای تولید شده را بررسی کنید. از نظر گوگل محتواهای تولید شده به صورت خودکار تنها زمانی قابل قبول هستند که توسط انسان بازبینی شوند. می توانید محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی یا ابزارهای دیگر را پس از تولید بازبینی کنید، اشکالات آن را رفع کنید و بخش های مختلف آن را بهبود دهید.
البته، این کار به تلاش بیشتری نسبت به چرخش مقالات نیاز دارد. اما ارزشش را دارد زیرا می توانید با انتشار این قطعات به عنوان پست مهمان در سایت های مناسب، بک لینک های با کیفیتی به دست آورید.
۵. استفاده از PBN
شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) وب سایت هایی هستند که تنها با هدف پیوند دادن و دستکاری رتبه های جستجو ایجاد شده اند. در اینجا ایده ساختن بک لینک برای سایت اصلی یا پولی خود با پیوند دادن به آن از طریق PBN است.
با این حال، این نیز راهی برای تحریک جریمه گوگل است زیرا می تواند به عنوان یک طرح پیوند طبقه بندی شود.
در عوض این کار را انجام دهید:
ساخت لینک های با کیفیت: شما می توانید در سایت های معتبر و باکیفیت پست مهمان بگذارید و از آنها لینک مرغوبی دریافت کنید.
جمع بندی
برخی از تصورات غلط رایج در مورد تکنیک های سئو کلاه خاکستری وجود دارد، و اصلی ترین آنها این است که آنها غیرقابل شناسایی هستند و ممکن است کلاه سفید در نظر گرفته شوند. این درست نیست. این استراتژی ها ممکن است در اکثر موارد منجر به جریمه های سئو برای وب سایت شما نشود.
با این حال، بسته به روشی که استفاده می کنید، ممکن است از مرز سئو کلاه سیاه عبور کنید، که قطعاً می تواند رتبه شما را در معرض خطر قرار دهد. اما نمی توان انکار کرد که سئو کلاه خاکستری یکی از جامع ترین روش هاست که با احتیاط انجام می شود و می تواند نتایج بی نظیری را برای شما به ارمغان بیاورد و ترافیک ارگانیک ایجاد کند.
منبع: Ahrefs